Af Søren Lindgreen
Vi burde alle lære lidt mere om økonomi. For bedre at kunne håndtere privatøkonomien, forstå vores skoles økonomi og hjælpe vores elever, når de kommer med spørgsmål af økonomisk karakter.
Welcome to my blog. I document my adventures in travel, style, and food. Hope you have a nice stay!
Af Søren Lindgreen
Vi burde alle lære lidt mere om økonomi. For bedre at kunne håndtere privatøkonomien, forstå vores skoles økonomi og hjælpe vores elever, når de kommer med spørgsmål af økonomisk karakter.
Af Michael Lykke
Hvad kan skoler og undervisere lære af andre brancher, der også arbejder med pædagogik, didaktik og menneskelig udvikling? Det undersøger vi her på lektionen.dk – Her kan du møde Lene Bjerning Terp, Cand. Scient i Idræt og Sundhed samt tidligere fodboldspiller på eliteniveau.
Af Ditte Gøricke Jensen og Pernille Hedegaard Bøgh
Under hjemsendelsen fik vi mulighed for at observere, deltage i og selv afprøve en del virtuel undervisning, der blev udbudt på skoler og ungdomsuddannelser i hovedstadsområdet. Det stod hurtigt ret tydeligt, at ét element viste sig at være tilsidesat eller helt glemt: plejen og vedligeholdelsen af undervisningsfællesskabet, som knytter os sammen. Her er hvad vi fandt ud af.
Af Søren Lindgreen
Klimaforandringer og forurening fylder meget for vores elever. Hvordan skal vi som uddannelsessteder forholde os til det?
Vi har læst fire bøger for at få forskellige svar.
Af Søren Lindgreen
Guderne skal vide, at jeg foretrækker at undervise in real life. Jeg er overbevist om, at den didaktiske og sociale kvalitet er højere i klassen.
Når det så er sagt, er der også gode ting ved online undervisning. Her er nogle af dem.
Af Søren Lindgreen
Hvad gør det ved os konstant at blive fortalt at vi lever i en krise, eller at der er kriser på vej? Hvordan vil det påvirke vores politikere, vores elever og alle os andre?
Det har Mikkel Vedby Rasmussen skrevet en spændende bog. Velkommen til Krisesamfundet.
Af Søren Lindgreen.
Hvordan forholder vi os til det skriftlige arbejde, når skrive-botter kan skrive lige så godt som mennesker? Når de kan besvare en skriftlig opgave kun ved at have spørgsmålet?
Det skal vi til at tænke over, fordi det bliver snart virkelighed.
Af Søren Lindgreen
Vi ved det egentligt godt: Undervisning er altid noget praktisk der foregår i et konkret rum med levende mennesker. Alligevel er godt en gang imellem at blive mindet om, at vi ikke kun skal tale til intellektet, når vi underviser.
Undervisning er altid undervisning af mennesker med en krop og en historie. Jo mere disse bliver inddraget, des bedre undervisning.