Forside
Arkiv
Interviews
Kurser
Om Lektionen

Hi.

Welcome to my blog. I document my adventures in travel, style, and food. Hope you have a nice stay!

LEKTIONEN Verden set fra en undervisers side
Undgå overforberedelse og bliv en bedre underviser
Sep 4

Sep 4 Undgå overforberedelse og bliv en bedre underviser

Jeppe Ejlskov
DEN GODE TIME

Når du forbereder dig til en time er det en god ide at bruge en bestemt struktur, som sikrer at du gør dig overvejelser over de tre didaktiske grundspørgsmål. Læs også mit bud på den gode time - lige til at anvende.

Læs mere ➔

”Stjæl nu, og del senere”
Aug 28

Aug 28 ”Stjæl nu, og del senere”

Jeppe Ejlskov
PÆDAGOGISKE UDFORDRINGER

”Stjæl nu, og del senere” udtaler Dan Ørbæk Lysggard i Gymnasieskolen.dk d. 17/8-2015 og uddyber: "at man ikke skal have fine fornemmelser i forhold til at genbruge og kopiere fagkollegaernes materiale”. Et andet element i videndeling er kollegial supervision. Begge er effektive veje til at undgå, at viden sander til.

Læs mere ➞

Variér din undervisning med faglige spil og lege
Aug 18

Aug 18 Variér din undervisning med faglige spil og lege

Jeppe Ejlskov
LEG & LÆRING

Leg og læring hænger ofte sammen. Legen er af afgørende betydning for vores indlæringsevne og forbedrer samarbejdet mellem de to hjernehalvdele. Faglige spil og lege er en glimrende variationsmulighed i den daglige undervisning, som gerne må have et konkurrenceelement og kilde lidt i maven. Læs listen over spil og lege som jeg benytter mig af i min undervisning.

Læs mere ➞

Spørgeteknik – vejen til øget elevaktivitet
Aug 7

Aug 7 Spørgeteknik – vejen til øget elevaktivitet

Jeppe Ejlskov
ELEVAKTIVITET

Spørgeteknik er et ofte overset element i undervisningen. Bevidst brug af og variation af spørgeteknik er vejen til øget elevaktivitet.

Læs mere ➞

Tydelighed og struktur giver ro og et godt læringsmiljø
Jul 31

Jul 31 Tydelighed og struktur giver ro og et godt læringsmiljø

Jeppe Ejlskov
DEN GODE TIME

Et centralt element ved god undervisning er tydelighed og struktur. Det handler således om at være sproglig og faglig "klar i spyttet" samt om strukturering af såvel viden som undervisningens faser (sekvenser), så der er en logisk sammenhæng mellem dem.

Læs mere ➞

Subscribe

Get updates on my travels.

Thank you!

Powered by Squarespace