Forside
Arkiv
Interviews
Kurser
Om Lektionen

Hi.

Welcome to my blog. I document my adventures in travel, style, and food. Hope you have a nice stay!

LEKTIONEN Verden set fra en undervisers side
Dit bedste mandag-morgen trick
Oct 13

Oct 13 Dit bedste mandag-morgen trick

Jeppe Ejlskov
DEN GODE TIME

INSPIRATION · Weekenden er slut. Det er mandag morgen. Det er måske koldt og mørkt. Regnen pisker ned. I mange studerendes øjne en rigtig 'øv-mandag'. Hvad er dit bedste trick, som du hiver op ad ærmet mandag morgen?

Læs mere ➞

Den olie som får det hele til at glide - af Louise Klinge
Oct 6

Oct 6 Den olie som får det hele til at glide - af Louise Klinge

Jeppe Ejlskov
PÆDAGOGISKE UDFORDRINGER

GÆSTEBLOG · Den gode lærer-elev-relation skaber både det lim, der kan binde klassen sammen som et læringsfællesskab fokuseret om et fælles tredje, og den olie, der får tingene til at glide – gennem venlighed, hjælpsomhed og opmærksomhed. Læs Louise Klinges tre kendetegn ved lærerens relationskompetence.

Læs mere ➞

Klasseledelse: faste holdepunkter i det flydende senmoderne
Sep 29

Sep 29 Klasseledelse: faste holdepunkter i det flydende senmoderne

Jeppe Ejlskov
DEN GODE TIME

Klasseledelse retter fokus på lærerens rolle. Dorte Ågård henviser til hollandsk forskning og klasseledelsens to dimensioner: styring og kontakt. Få konkrete forslag til hvordan du kan arbejde med kontakt, struktur og rammesætning og bidrag med dit bedste tips.

Læs mere ➞

Processkrivning: Skab en sjovere og mere lærerig skriveproces - af Lasse Wikman
Sep 22

Sep 22 Processkrivning: Skab en sjovere og mere lærerig skriveproces - af Lasse Wikman

Jeppe Ejlskov
ELEVAKTIVITET

GÆSTEBLOG · Målet med processkrivning er at få skabt en proces, hvor eleven får feedback/inputs undervejs i skriveprocessen. Lasse Wikman giver konkrete eksempler på en procesorienteret skriveproces.

Læs mere ➞

Narrativ praksis: indtryk og aftryk i undervisningen
Sep 15

Sep 15 Narrativ praksis: indtryk og aftryk i undervisningen

Jeppe Ejlskov
DEN GODE TIME

Narrativ pædagogik både fascinerer og irriterer mig. Hvordan kan du bruge viden om narrativ didaktik i din praksis? Se listen med mine konkrete forslag til, hvordan du kan arbejde med narrative aspekter i din undervisning.

Læs mere ➞

Motivation - noget elever har eller ikke har?
Sep 1

Sep 1 Motivation - noget elever har eller ikke har?

Jeppe Ejlskov
PÆDAGOGISKE UDFORDRINGER

Ågård skriver: "Den vigtigste overordnede pointe i den nyere motivationsteori er, at motivation ikke er noget, elever enten har eller ikke har, men er noget dynamisk..." Se Ågårds motivationsråd og få citater fra antologi om unges motivation.

Læs mere ➞

Rettepraksis: Spar tid på rettearbejdet – af Lasse Wikman
Aug 25

Aug 25 Rettepraksis: Spar tid på rettearbejdet – af Lasse Wikman

Jeppe Ejlskov
PÆDAGOGISKE UDFORDRINGER

GÆSTEBLOG · Der er behov for at bruge mindre tid på rettearbejdet. Dels på grund af at besparelserne på gymnasieområdet rammer rettetiden, og dels for at have tid til i stedet at indgå mere i elevernes skriveproces.

Læs mere ➞

Konflikthåndtering - skelsættende episoder
Aug 18

Aug 18 Konflikthåndtering - skelsættende episoder

Jeppe Ejlskov
PÆDAGOGISKE UDFORDRINGER

Hvordan håndterer man konflikter med elever? Læs om to skelsættende episoder fra Frederikshavn og Slagelse. Hvad har jeg lært af dem?

Læs mere ➞

Load More

Subscribe

Get updates on my travels.

Thank you!

Powered by Squarespace